Frans Dieker

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.... (Pippi Langkous)

Pagina 2 van 4

Mijn werkbank

Bij het maken van mijn eerste werkstukken merkte ik als snel dat het vaak lastig was om de onderdelen op een makkelijke manier vast te zetten. Ik gebruikte toen vooral een oude workmate. Op youtube kwam ik een filmpje tegen van een opklapbare en verrijdbare werkbank. Dat leek me een mooie oplossing omdat de ruimte in mijn kleine werkplaatsje (eigenlijk tuinhuisje) beperkt is.

Lees verder

Deelnames NvdV

Ik heb deelgenomen aan de volgende nachten:

JaarDeelnameToelichting
20121Rotterdam – Den Haag
20132Rotterdam – Den Haag
20143Rotterdam – Den Haag
2015geen deelname
2016geen deelname ivm bouwreis Vietnam
20174Nijmegen – Arnhem
20185Nijmegen – Arnhem
20196Nijmegen – Arnhem
2020geen deelname ivm Corona
2021geen deelname ivm Corona
20227Nijmegen – Nijmegen
20238Nijmegen – Arnhem
20249Amersfoort – Utrecht
2025Afgemeld ivm hartproblemen
202610Utrecht – Amersfoort

Dienblad voor buiten

Mei 2025 – Op onze tuintafel stond al jaren een dienblad. Ooit eens gekocht bij een tuincentrum denk ik. Maar door de jaren heen was hij er niet mooier op geworden. Van een paar hardhouten planken van de bouwmarkt heb ik toen dit exemplaar gemaakt. Waarschijnlijk is het Merbau of Meranti, maar zeker ben ik daar niet van.

Lees verder

47 jaar “In pak..”

Verschenen in Schuttersproat 53 – april 2025

Als ik dit schrijf is het 2 maart 2025. Een maand geleden, op 3 februari, heb ik de voorzittershamer van Onderling Genoegen overgedragen aan Theo Berntzen. Daarmee kwam een einde aan 47 jaar in “een” pak van Onderling Genoegen. Vanaf 1978 vendelier, vanaf 1992 commandant en vanaf 2014 bestuurslid, waarvan de laatste 9 jaar voorzitter. Ik heb nu een maandje de tijd gehad om dit te laten bezinken, en inderdaad…. Het is best wel stil geworden.

Lees verder

Van de voorzitter – augustus 2024

Verschenen in Schuttersproat 52 – augustus 2024

Schuttersvrienden en -vriendinnen

Als ik dit schrijf is het medio juli 2024. Zojuist las ik mijn bijdrage voor de Schuttersproat van vorig jaar nog een keer door. Er lijkt niet heel veel veranderd. De wereld is misschien nog onrustiger geworden dan ze toch al was. Oekraïne en Gaza zijn bijna dagelijks in het nieuws. Een nieuw kabinet is aangetreden waarbij wij Nederlanders niet per se trots moeten zijn op de manier waarop dit tot stand is gekomen. De polarisatie neemt toe op alle niveaus. In de wereld, in Nederland en ook lokaal merken we dat.

Lees verder

Uit de ledenvergadering 2024

Verschenen in de schuttersproat nr. 51 van april 2024

Besluiten en uitdagingen

Maar liefst 112 leden van onze schutterij waren aanwezig tijdens de algemene ledenvergadering op 18 maart jl. in de OGtent. Een recordaantal; nog niet eerder vertoond. De aanleiding was natuurlijk het voorstel van het bestuur om het koningsschieten open te stellen voor alle leden van de schutterij. Meer concreet: Het schrappen van de woorden “van het mannelijk geslacht” uit artikel 10 van het huishoudelijk reglement.

Lees verder
« Oudere berichten Nieuwere berichten »

© 2026 Frans Dieker

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑