Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.... (Pippi Langkous)

Auteur: admin (Pagina 2 van 4)

Mijn werkbank

Bij het maken van mijn eerste werkstukken merkte ik als snel dat het vaak lastig was om de onderdelen op een makkelijke manier vast te zetten. Ik gebruikte toen vooral een oude workmate. Op youtube kwam ik een filmpje tegen van een opklapbare en verrijdbare werkbank. Dat leek me een mooie oplossing omdat de ruimte in mijn kleine werkplaatsje (eigenlijk tuinhuisje) beperkt is.

Lees verder

Deelnames NvdV

Ik heb deelgenomen aan de volgende nachten:

JaarDeelnameToelichting
20121Rotterdam – Den Haag
20132Rotterdam – Den Haag
20143Rotterdam – Den Haag
2015geen deelname
2016geen deelname ivm bouwreis Vietnam
20174Nijmegen – Arnhem
20185Nijmegen – Arnhem
20196Nijmegen – Arnhem
2020geen deelname ivm Corona
2021geen deelname ivm Corona
20227Nijmegen – Nijmegen
20238Nijmegen – Arnhem
20249Amersfoort – Utrecht
2025Afgemeld ivm hartproblemen
202610Utrecht – Amersfoort

Dienblad voor buiten

Mei 2025 – Op onze tuintafel stond al jaren een dienblad. Ooit eens gekocht bij een tuincentrum denk ik. Maar door de jaren heen was hij er niet mooier op geworden. Van een paar hardhouten planken van de bouwmarkt heb ik toen dit exemplaar gemaakt. Waarschijnlijk is het Merbau of Meranti, maar zeker ben ik daar niet van.

Lees verder

47 jaar “In pak..”

Verschenen in Schuttersproat 53 – april 2025

Als ik dit schrijf is het 2 maart 2025. Een maand geleden, op 3 februari, heb ik de voorzittershamer van Onderling Genoegen overgedragen aan Theo Berntzen. Daarmee kwam een einde aan 47 jaar in “een” pak van Onderling Genoegen. Vanaf 1978 vendelier, vanaf 1992 commandant en vanaf 2014 bestuurslid, waarvan de laatste 9 jaar voorzitter. Ik heb nu een maandje de tijd gehad om dit te laten bezinken, en inderdaad…. Het is best wel stil geworden.

Lees verder
« Oudere berichten Nieuwere berichten »

© 2026 Frans Dieker

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑